Spijt van bedrijfsnaam 2Amaze. Wat nu?

Ik weet nog zo dat ik op een vroege ochtend in 2013 over de A1 reed. Ik piekerde me weer suf over mijn bedrijfsnaam, want als ik er één had, dan begon het ondernemerschap écht. Ik had er al meerdere bedacht in de weken daarvoor, maar telkens bleek die niet beschikbaar. En toen in de auto had ik ineens een geweldige ingeving: 2Amaze. Die naam ging over het creëren van verwondering (wie ben ik?) en van verbazing (hoe presenteer ik dit optimaal bij een werkgever?). Op de bestemming aangekomen deed ik al snel een vreugdedansje, want hij was zelfs nog beschikbaar. Mijn onderneming kon beginnen.

Dat vreugdedansje over de bedrijfsnaam was van korte duur. “En hoe schrijf je dat?”, kreeg ik met grote regelmaat als vraag. En dan volgde mijn antwoord: “Nou, dan schrijf je eerst het cijfer 2 en dan a-ma-ze ….. inderdaad met een z”. In de praktijk kwam ik al snel tot de ontdekking dat de schrijfwijze van mijn bedrijfsnaam voor anderen niet altijd helder was. Het uitleggen van 2Amaze gaf me in de jaren daarna steeds meer jeuk, dus ik vertelde mijn bedrijfsnaam vaak maar liever niet. Dan maar gewoon Judith Westendorp. Niets mis mee.

Hoe kijk ik terug op mijn 3,5 jaar met 2Amaze? Gelukkig heel erg positief en dankbaar. Wat heb ik veel mooie mensen ontmoet! Ik heb ze niet geteld, maar tussen de 50 en 100 professionals mogen begeleiden door een stukje met ze mee te lopen in hun loopbaan. Ook tientallen workshops gegeven aan teams uit het bedrijfsleven, onderwijs en verschillende overheidsorganisaties. Cruciaal voor de groei van mijn bedrijf was toch wel de naamsbekendheid die ik kreeg toen een journalist van de TC Tubantia in mijn eerste jaar 3 keer een uitgebreid artikel over mijn traject Succesvol Solliciteren voor Starters schreef.  Een ander hoogtepunt is de 2-jarige begeleiding van 12 trainees van de Twentse Overheidsorganisaties. En wat is het fantastisch, dat ik ook ben gevraagd om in de periode 2017-2019 de nieuwe groep trainees te begeleiden. Niets liever dan dat.

Nieuwe naam / logo en verandering dienstverlening

Nu ben ik geswitcht naar www.judithwestendorp.nl en gebruik ik mijn eigen naam als basis (ook voor mijn mailadres). Daarnaast hanteer ik een logo, waarin met Jij & Judith de interactie met anderen centraal staat. Mijn dienstverlening wordt namelijk afgestemd op het verhaal van de klant. Waar staat de professional of het team nu? En hoe kan ik eraan bijdragen dat zij meer zelfinzicht krijgen en met frisse inspiratie hun talenten verder ontplooien?

Sollicitatiecoaching vormde altijd een belangrijke component in de dienstverlening van 2Amaze. Dat is veranderd. Soms maak ik nog wel een kleine uitzondering voor een bekende, maar ik promoot deze activiteit niet meer. Dit is het gevolg van keuzes maken en andere activiteiten meer ruimte geven. De kernactiviteiten van Jij & Judith bestaan uit:

  • Trajecten voor (jonge) professionals, die inzicht willen in hun talenten en zich verder willen ontwikkelen in hun loopbaan.
  • Bedenken van workshops die precies aansluiten bij de ontwikkelingen binnen een team.

Op de vernieuwde website lees je meer over de verschillende dingen die mijn professionele leven zo de moeite waard maken.

 

Leave a Reply